סדנת ניהול משימות בחשיבה תוצאתית
רקע
חשיבה תוצאתית היא גישה ומתודה חשיבתית ותכנונית, המנחה ומכוונת להשגת התוצאות הנכונות והמשמעותיות ביותר מכל מהלך ופעולה שמבוצעים – תוך מיצוי מיטבי של המשאבים הקיימים. יישום גישה זו מאפשר הבחנה בהירה בין עיקר וטפל, קביעת סדרי עדיפויות ברורים וקידום היכולת להשגת יעדי הארגון וצרכי לקוחותיו בצורה מתוכננת, נשלטת ותוך מדידה, בקרה והערכה מתמידות במהלך הביצוע ובסיומו.
פרויקט הוא מהלך למיצוי ומיקוד תהליך חד פעמי להשגת מטרה מוגדרת תוך שימוש בחשיבה תוצאתית ומימוש עקרונותיה.
מטרת הסדנה
פיתוח יכולתם של משתתפי הסדנה לניהול אפקטיבי של משימות, באמצעות יישום תפיסות וכלים לחשיבה תוצאתית במתודולוגיה פרויקטאלית.
סדר יום- נושאים מרכזיים בסדנה (לפי סדר כרונולוגי):
סדנת ניהול
אפקטיבי של קונפליקטים
רקע
כל שינוי בחיים האישיים כמו גם בחיי העבודה, המפר איזון לגבי חלוקה או שליטה במשאבים, עשוי להוות בסיס לקונפליקט. קונפליקטים הם בלתי נמנעים. הצורך להתמודד באופן יומיומי עם שינויים הינו מרכיב בסיסי בחיינו ובחייו של הארגון, מכאן עולה שהצורך להתמודד ולנהל קונפליקטים הפך גם הוא למרכיב יומיומי. אך קונפליקטים אינם בהכרח שליליים, הם יכולים להיות מפריעים והרסניים או בסיס לצמיחה קידום וחידוש. דרך ניהולם היא שתקבע איזה מן הפוטנציאלים יתממש.
מטרת הסדנה
פיתוח ורכישת כלים לניהול אפקטיבי של קונפליקטים ביום יום.
סדר יום- נושאים מרכזיים בסדנה (לפי סדר כרונולוגי):
משחק הדגלים - סימולצית ניהול קונפליקטים- סוגיות מרכזיות בתחרות ושיתוף פעולה בדרך חווייתית
• חקירה וזיהוי של סגנון אישי בניהול קונפליקטים.
• בחינת אפקטיביות של סגנון אישי בניהול קונפליקטים.
• ניהול אפקטיבי של קונפליקטים מהלכה למעשה- התנסות במשחקי תפקידים מבוססי מקרי אמת מן היום יום הניהולי של המשתתפים
• הכרות עם חלופות לניהול קונפליקטים ולמידת דרכים להפעלה גמישה של חלופות על בסיס הגדרת מצב ותוצאה נדרשת.
סדנת קליטה וחניכה של עובד חדש
רקע
כניסה לתפקיד של עובד חדש מהווה "מיני – דרמה" עבר העובד הנכנס והיחידה הארגונית כאחד. חוסר וודאות, אובדן הביטחון, קשיי הסתגלות, התנגדות, רתיעה, חשדנות וחששות הם, חלק מרשימה בלתי נמנעת של חוויות ותחושות אפשריות, המאפיינות תקופות של שינוי והסתגלות לסביבה פונקציונאלית וחברתית חדשה. מצד שני על-פי עקרונות החשיבה המערכתית, התחלופה גורמת למצב של טלטלה וחוסר יציבות (בעוצמות שונות) ביחידה עצמה.
קיום תהליכי כניסה לתפקיד שיטתיים ומובנים, מלווים בחניכה מותאמת לשלבי הכניסה השונים יכולים להועיל הן בדרך של הקטנת ההסתברות לפרוץ משבר והן על-ידי הפחתת עוצמתו, במקרה שיתרחש. אולם, מעבר לכך, תהליכים אלה יכולים לתרום תרומה משמעותית ומעשית ביותר: הן במישור האפקטיביות האישית, ויצירת עקומת למידה והשתלבות מהירה ותלולה של העובד הנכנס והן במישור הביצוע הארגוני – יחידתי.
מטרת הסדנה
הקניית תפיסות, ידע ומיומנויות לניהול אפקטיבי של תהליך הקליטה של עובד חדש.
סדר יום- נושאים מרכזיים בסדנה (לפי סדר כרונולוגי):