סדנאות

סדנאות

  • Slide title

    Write your caption here
    Button

סדנת ניהול משימות בחשיבה תוצאתית


רקע

חשיבה תוצאתית היא גישה ומתודה חשיבתית ותכנונית, המנחה ומכוונת להשגת התוצאות הנכונות והמשמעותיות ביותר מכל מהלך ופעולה שמבוצעים – תוך מיצוי מיטבי של המשאבים הקיימים. יישום גישה זו מאפשר הבחנה בהירה בין עיקר וטפל, קביעת סדרי עדיפויות ברורים וקידום היכולת להשגת יעדי הארגון וצרכי לקוחותיו בצורה מתוכננת, נשלטת ותוך מדידה, בקרה והערכה מתמידות במהלך הביצוע ובסיומו.

פרויקט הוא מהלך למיצוי ומיקוד תהליך חד פעמי להשגת מטרה מוגדרת תוך שימוש בחשיבה תוצאתית ומימוש עקרונותיה.

מטרת הסדנה 

פיתוח יכולתם של משתתפי הסדנה לניהול אפקטיבי של משימות, באמצעות יישום תפיסות וכלים לחשיבה תוצאתית במתודולוגיה פרויקטאלית.

סדר יום- נושאים מרכזיים בסדנה (לפי סדר כרונולוגי):

  • הגדרה מדויקת של תוצאות נדרשות ואפשריות.
  • תרגול הגדרת תוצאות לכל פרויקט ומשימה.
  • מיפוי, זיהוי ותכנון לפי אילוצים.
  • תרגול תכנון לפי אילוצים.
  • הצמדת פעולות לתפוקות ברורות.
  • תכנון והקצאת משאבים לביצוע פעולות.
  • הגדרת נתיב קריטי לתכנון השגת תוצאה.
  • תרגול בנית מפרט פעולות, ותכנון נתיב קריטי- בסיסי.
  • הגדרת לוחות זמנים על פי אילוצים, משאבים ונתיב קריטי.
  • תרגול תכנון לו"ז - בסיסי.
  • בנית תכנית משימה שלמה במתודולוגיה פרויקטאלית – המשגה ותרגול בסיסי.
  • ניהול תהליך המעקב והבקרה השוטף על ביצוע המשימה – מעקב שוטף ובקרה באבני דרך.
  • מדדים ומדידה – בחירה והגדרה נכונה של מדדים ושימוש אפקטיבי בכלי מדידה.
  • ניהול אפקטיבי של סיכונים לתוצאה הכוללת, לתפוקות ויעדי ביניים ולמרכיבי תהליך.
  • תרגיל מסכם – תכנית פעולה לביצוע משימה בחשיבה תוצאתית מא' ועד ת'.
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button

סדנת ניהול אפקטיבי של קונפליקטים


רקע

כל שינוי בחיים האישיים כמו גם בחיי העבודה, המפר איזון לגבי חלוקה או שליטה במשאבים, עשוי להוות בסיס לקונפליקט. קונפליקטים הם בלתי נמנעים. הצורך להתמודד באופן יומיומי עם שינויים הינו מרכיב בסיסי בחיינו ובחייו של הארגון, מכאן עולה שהצורך להתמודד ולנהל קונפליקטים הפך גם הוא למרכיב יומיומי. אך קונפליקטים אינם בהכרח שליליים, הם יכולים להיות מפריעים והרסניים או בסיס לצמיחה קידום וחידוש. דרך ניהולם היא שתקבע איזה מן הפוטנציאלים יתממש.

מטרת הסדנה 

פיתוח ורכישת כלים לניהול אפקטיבי של קונפליקטים ביום יום.

סדר יום- נושאים מרכזיים בסדנה (לפי סדר כרונולוגי):

משחק הדגלים - סימולצית ניהול קונפליקטים- סוגיות מרכזיות בתחרות ושיתוף פעולה בדרך חווייתית
• חקירה וזיהוי של סגנון אישי בניהול קונפליקטים.
• בחינת אפקטיביות של סגנון אישי בניהול קונפליקטים.
• ניהול אפקטיבי של קונפליקטים מהלכה למעשה- התנסות במשחקי תפקידים מבוססי מקרי אמת מן היום יום הניהולי של המשתתפים

• הכרות עם חלופות לניהול קונפליקטים ולמידת דרכים להפעלה גמישה של חלופות על בסיס הגדרת מצב ותוצאה נדרשת.

  • Slide title

    Write your caption here
    Button

סדנת קליטה וחניכה של עובד חדש


רקע

כניסה לתפקיד של עובד חדש מהווה "מיני – דרמה" עבר העובד הנכנס והיחידה הארגונית כאחד. חוסר וודאות, אובדן הביטחון, קשיי הסתגלות, התנגדות, רתיעה, חשדנות וחששות הם, חלק מרשימה בלתי נמנעת של חוויות ותחושות אפשריות, המאפיינות תקופות של שינוי והסתגלות לסביבה פונקציונאלית וחברתית חדשה. מצד שני על-פי עקרונות החשיבה המערכתית, התחלופה גורמת למצב של טלטלה וחוסר יציבות (בעוצמות שונות) ביחידה עצמה.

קיום תהליכי כניסה לתפקיד שיטתיים ומובנים, מלווים בחניכה מותאמת לשלבי הכניסה השונים יכולים להועיל הן בדרך של הקטנת ההסתברות לפרוץ משבר והן על-ידי הפחתת עוצמתו, במקרה שיתרחש. אולם, מעבר לכך, תהליכים אלה יכולים לתרום תרומה משמעותית ומעשית ביותר: הן במישור האפקטיביות האישית, ויצירת עקומת למידה והשתלבות מהירה ותלולה של העובד הנכנס והן במישור הביצוע הארגוני – יחידתי.

מטרת הסדנה 

הקניית תפיסות, ידע ומיומנויות לניהול אפקטיבי של תהליך הקליטה של עובד חדש.

סדר יום- נושאים מרכזיים בסדנה (לפי סדר כרונולוגי):

  • תפיסת תפקיד מנהל כאחראי על מכלול מרכיבי ניהול הפרט בארגון (תוצאות, ביצועים, התפתחות, שביעות רצון, רווחה, שימור וכיו"ב).
  • חווית הכניסה לתפקיד חדש בארגון חדש – נקודת המבט של העובד החדש.
  • תהליך הכניסה לתפקיד של עובד חדש בארגון – נקודת המבט של המנהל הקולט.
  • תפקידו של המנהל הקולט ביום הראשון לתפקיד של עובד חדש – ניהול אורינטציה.
  • שיחת קליטה- תיאום ציפיות הדדיות, יצירת "חוזה" פונקציונאלי ובין אישי, הנחת יסודות ליצירת מערכת יחסים לומדת.
  • ניהול מערכת יחסים לומדת – תיק נתונים אישי מצטבר לעובד החדש.
  • ניהול ה"טרי מסטר" הראשון – חניכה וליווי בכניסה לתפקיד.
  • סוגיות מרכזיות בתהליך חניכת עובד חדש.
  • מימדים מרכזיים בעבודת החניכה- מעגל החניכה השלם, צורות חניכה, תכנון מהלך חניכה, הקמת והובלת מערכת חניכה.
  • ניהול ה"טרי מסטר" השני – ליווי ביצוע וניהול הפגישה השבועית.
  • ניהול הטרימסטר השלישי – "בדיקות דופק ומדידת חום"- ליווי ביצוע מרחוק וניהול הפגישה התקופתית.
  • טכניקות להתאמת תפקיד ועקיפת חולשות- ביצועיות (של העובד) וניהוליות (של המנהל אל מול העובד).
  • סיכום תקופת קליטה – מאזן למידה ותכנון עתידי.
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
Share by: