סדנאות מתקדמות

סדנאות

מבנה התכנית:

  • מפגש ראשון - יסודות התקשורת המקדמת

    הקשבה עמוקה-

    • מבוא להקשבה רב ערוצית 
    • סוגי הקשבה על פי מוקד תשומת הלב:       

    - הקשבה לעצמי ומודעות לקול הפנימי    

    - הקשבה לאחר ומודעות לדובר

    - הקשבה למרחב (ב360 מעלות)

    • מחסומים בפני הקשבה והסרתם
    • יצירת תנאי מיטביים להקשבה
    • הכרה פנימית, בקרה רגשית, קליטה, פירוק מסרים והבנה 
    • הקשבה מתוך ובאמצעות סגנונות תקשורת
    • היזון חוזר – שיקוף וסיכום
    • הפעלת החושים ופניה לחושים
    • שאילת שאלות תומכות הקשבה
    • מיומנויות ההקשבה כתומכות שירות
    • "עם האוזניים קדימה" – בנית תכנית אישית יישומית להמשך פיתוח ויישום מיומנויות הקשבה מתקדמות.
  • מפגש שני - סגנונות תקשורת

    קפיצת מדרגה לתקשורת אפקטיבית-

    • פתיחה לסגנונות תקשורת.
    • סווג לסגנון תקשורת אישי ע"פ הנחייה.
    • חלוקה לקבוצות ע"פ סגנונות, העמקה והתייחסות לסווג האישי.
    • הסתכלות הומוריסטית על הסגנונות. 
    • מעבדה - התנסות בסגנונות - מנחה מול משתתפי הקבוצה.        
    • סיכום מובנה של כל אחד מארבעת הסגנונות והתייחסות לפרמטרים השונים.
    • שיטות זיהוי מהירות של הסגנונות.
    • סימולציות ותרגול מקרים תוך שימוש בסגנונות השונים.
    • כלים לטיפול בהתנגדויות ואכזבות
    • תרגול וסימולציות + שיתופים.
    • תרגילי הקשבה ותקשור
  • מפגש שלישי - אסרטיביות כבסיס לקידום הישגים

    אסרטיביות כבסיס לקידום הישגים תכליתיים באמצעות תקשורת מקדמת-

    • תרגילי אתגר וFun להצפת עקרונות מרכזיים לתקשורת אסרטיבית ביום יום, בדרך התנסותית וחווייתית
    • מבוא לאסרטיביות - הכרות עם מונח התקשרות האסרטיבית וביטויה ביום יום האישי, הניהולי והארגוני, חשיבותה של אסרטיביות בהשגת תוצאות
    • אבחון מידת האסרטיביות האישית ובחינת אפקטיביות הסגנון בהתמודדות עם אתגרים בתפקיד, זיהוי עוצמות ותחומים לשיפור
    • בחינת השלכות, מחירים ורווחים של מיקומים שונים על רצף סגנונות התקשורת: מפסיבי לאגרסיבי.
    • רכישת מיומנויות להתנסחות אסרטיבית – תרגיל אישי ודיון בקבוצות
    • המהלך האסרטיבי – מעמדה פנימית להתנהגות חיצונית
    • ניתוח אירועי תקשורת מובנים והתנסות במגוון דרכי התמודדות  
    • התנהגות אסרטיבית – טכניקות פרטניות
    • אסרטיביות ביום יום
    • התמודדות אסרטיבית עם התנגדויות ותוקפנות
    • בנית תכנית אישית להטמעת תקשורת אסרטיבית ביום יום – מה אני הולך לעשות ממחר, אחרת, עם מי, באיזה סיטואציות.
  • מפגש מס' 4 – תקשורת אפקטיבית ניהול אפקטיבי של קונפליקטים

    תקשורת אפקטיבית כתשתית לניהול אפקטיבי של קונפליקטים


    • ניהול קונפליקטים תגובתי-
    • סימולצית ניהול קונפליקטים- סוגיות מרכזיות בתחרות ושיתוף פעולה בדרך חווייתית.
    • חקירה וזיהוי של סגנון אישי בניהול קונפליקטים .
    • הכרות עם  חלופות לניהול קונפליקטים ולמידת דרכים להפעלה גמישה של חלופות על בסיס הגדרת מצב ותוצאה נדרשת.
    • טקטיקות השפעה – התנהגות בפועל במצבי קונפליקט.
    • ניהול אפקטיבי של קונפליקטים מהלכה למעשה- התנסות במשחקי תפקידים מבוססי מקרי אמת מן היום יום הניהולי של המשתתפים.
    • ניהול שיתופי פעולה ובנית ממשקים – מניעה פרואקטיבית של קונפליקטים.
    • יסודות לניהול אפקטיבי של ממשקים ותקשורת בממשקים בחשיבה תוצאתית.
    • כיצד ניהול יוזם של ממשקים מוריד את ההסתברות לקונפליקטים .
    • ניתוח ממשקים- אפיון מערכי ציפיות ואינטרסים מיפוי ובניית שדה תמיכה – תרגול אישי.
    • גיוס הסכמה ומחויבות .
    • ניהול שיתופי פעולה ותחזוק מערכות יחסים ותהליכי עבודה בין ממשקיים .
    • תכנון ובניה מחדש של תהליך עבודה בממשק בפועל מא' עד ת'. 
  • מפגש מס' 5 – תקשורת אפקטיבית בקבוצות

    תקשורת אפקטיבית בקבוצות עבודה כתשתית לעבודת צוות אפקטיבית כתשתית- 



    • תקשורת בין יחידים לעומת תקשורת בקבוצה – קווי דמיון ושוני
    • קצבצוות – עקרונות לעבודת צוות אפקטיבית – תרגול חווייתי
    • מהו צוות? רמות נדרשות של עבודת צוות, עקרונות להקמה של צוותים אפקטיביים 
    • תקשורת אפקטיבית בקבוצות עבודה – המשגה ותרגול
    • הקמה והפעלה של מנגנוני תכנון, תיאום וסנכרון בעבודה צוות
    • נורמות וערכים רוח צוות וגאוות יחידה בפעילות הצוות 
    • ארגון וביצוע נכונים של משימות צוותיות 
    • אינטגרציה: כיצד להיות צוות מצוין 
  • מפגש מס' 6 – תקשורת בניהול ישיבות ודיונים בארגון

    • חקירות התנסות משתתפי הסדנה בניהול והשתתפות בישיבות: מיפוי דפוסים .
    • תוכן ותהליך בניהול ישיבות .
    • מודל גנרי לניהול ישיבה אפקטיבית .
    • טכניקות לקידום עבודה פרודוקטיבית .
    • הצגת טכניקות לקידום עבודה פרודוקטיבית במליאה וניתוח עבודת ההכנה בקבוצות הקטנות.
    • תכנון  ישיבה והצבת חוקי מסגרת לסוגי ישיבות שונים.
    • תפקידי מנהל  הדיון.
    • גישות מכשילות לניהול ישיבה.
    • טכניקות הפעלה לקידום דיונים (סיעור מוחות, קבוצות "רעש", צוותי משימה, "כדורי שלג"…).
    • התמודדות עם הפרעות ומשתתפים בעייתיים.
  • מפגש מס' 7 – ממודעות עצמית למיתוג אישי

    תקשורת לכל אורך הנתיב ההתפתחותי-


    • תקשורת עם עצמי (1) – זיהוי כישרונות ומודעות ליכולות ואיך להפיק מהן את המקסימום
    • תקשורת עם עצמי (2) - טווח השאיפות-  זיהוי החלום שלי
    • תקשורת עם עצמי (3) – הגדרת הערכים שלי
    • תקשורת עם עצמי (4) – זיהוי המגבלות שלי
    • תקשורת עם הסביבה – זיהוי אפשרויות והזדמנויות/אילוצים וחסמים
    • אינטגרציה של מכלול ערוצי התקשורת - חיבור כל המרכיבים לניסוח ההצלחה שלי
    • מיתוג אישי - תקשורת של מכלול מרכיבי נוסחת ההצלחה עם הסביבה כבסיס להשגת מטרות נשאפות ומימוש חזון
    • סיכום למידות מרכזיות קורסי והערכת להמשך פיתוח אישי

מיומנויות תקשורת מתקדמות

The full kit


מטרות

  •  הבנת חיוניותה של תקשורת בין אישית אפקטיבית ותכליתית להשגת מטרות ארגוניות ולניהול איכותי של חיי היום יום האישיים.
  • זיהוי סגנונות ניהול תקשורת אישיים.
  • למידה לתקשר בכל השפות ולשפר באופן משמעותי את מערכות היחסים האישיות, המקצועיות והחברתיות.
  • רכישת מיומנויות ניהול תקשורת אפקטיבית.
  • רכישת כלים תקשורתיים יישומיים להתמודד עם התנגדויות ואכזבות אישיות ושל אחרים בסביבתנו למידה כיצד לפתור סכסוכים וכעסים באמצעות הקשבה ותקשורת.
  • שיפור היכולת להשגת תוצאות באמצעות העשרת כלי ומיומנויות, השכנוע וההשפעה, באמצעות תקשורת אסרטיבית.
  • רכישת כלים לניהול אפקטיבי של קונפליקטים באמצעות תקשורת מקדמת.
  • רכישת כלים לבניה אפקטיבית של מערכות יחסים ותהליכי עבודה אפקטיבית בין ממשקים.
  • פיתוח מיומנויות לבניה וניהול של תקשורת אפקטיבית בקבוצות עבודה כבסיס ליצירת עבודת צוות אפקטיבית.
  • רכישת כלי תקשורת מנהיגותיים לניהול אפקטיבי של ישיבות, דיונים ופורומים .
  • פיתוח מסלול התקשורת האישית מהנים לחוץ – ממודעות עמית ועד מיתוג אישי .

שיטה

שבעה מפגשים בני 10.6 שעות אקדמיות כל אחד בפורמט סדנאי תוך שימוש בתרגילי סימולציה ומשחקי תפקידים, אבחון אישי תרגילי מגע ואתגר, דיונים בקבוצות קטנות ובמליאה והמשגה.

הנחיה

יועצי צוות חברת R.O.C– מומחים לפיתוח ארגוני תוצאתי, בראשות, מעין אמיתי – פסיכולוג ארגוני. מנכ"ל החברה.

Share by: